Dokuments

Galvenā

AS "Repharm" farmaceitisko uzņēmumu
ĒTIKAS KODEKSS


Rīgā, 2022.gada 16.decembrī


AS "Repharm" farmaceitisko uzņēmumu:

  1. AS "SENTOR FARM APTIEKAS";
  2. AS "RPH MARKETING LATVIA";
  3. AS "RPH Business Support";
  4. AS "RECIPE PLUS";
  5. AS "RĪGAS FARMACEITISKĀ FABRIKA";
  6. SIA "JONNEX-FARMA";
  7. SIA "POS"

visi kopā, turpmāk - Sabiedrība, kā farmaceitisko un veselības aprūpes produktu izplatītājs uztur augstākos ētikas un integritātes standartus visās Sabiedrības darbības jomās. Sabiedrība ir sociāli atbildīgs uzņēmums, kas savā darbībā ievēro ētikas kodeksa noteikumus un rūpējas par to, lai arī sadarbības partneri un to darbinieki rīkotos saskaņā ar šajā ētikas kodeksā noteiktajiem pamatprincipiem:

  1. Atbilstība normatīvajiem aktiem.

    Sabiedrība ievēro visus piemērojamos tiesību aktus, tostarp tos, kas regulē farmaceitisko un veselības aprūpes produktu izplatīšanu, kā arī tiesību aktus vides un darba tiesību jomā. Sabiedrība sagaida, ka visi Sabiedrības darbinieki un amatpersonas ir iepazinušies ar Sabiedrības darbības jomai piemērojamajiem tiesību aktiem, un ievēro tos ar pienācīgu profesionālo rūpību. Apzinātu vai rupjas neuzmanības dēļ pieļautu tiesību aktu pārkāpumu gadījumā Sabiedrība darbiniekam vai amatpersonai var piemērot disciplinārsodu, uzteikt darbinieka darba līgumu vai izbeigt sadarbību ar Sabiedrības amatpersonu.

  2. Korporatīvā uzvedība un ētika.

    Sabiedrība komercdarbību veic, apzinoties savu nozīmīgo lomu iedzīvotāju veselības aprūpē. Sabiedrība neiesaistās nekādās nelegālās, neētiskās vai sabiedrības vispārējo uzvedības normu pretējās darbībās. Sabiedrība un ar to saistītie darbinieki vai sadarbības partneri nepiedāvā, nepieņem kukuļus, dāvanas, pakalpojumus vai citus labumus, kuru mērķis ir ietekmēt Sabiedrības biznesa lēmumus, vai ietekmēt trešo pušu lēmumus attiecībā uz Sabiedrību, tās darbiniekiem, amatpersonām, vai Sabiedrības sadarbības partneriem. Sabiedrība neiesaistās koruptīvās, krāpnieciskās vai apzināti maldinošās darbībās, kā arī norobežojas no darbībām vai iecerēm, kas vērstas uz godīgas konkurences ierobežošanu.

  3. Konfidencialitāte

    Sabiedrība veic visas nepieciešamās darbības, lai aizsargātu savu un partneru komercnoslēpumu vai jebkādu citu konfidenciālu informāciju. Sabiedrība nenodod konfidenciālu informāciju personām, kurām nav attiecīga likumiska vai līgumiska pamata piekļūt šādai informācijai. Sabiedrība sagaida, ka visas amatpersonas, darbinieki un parteri ievēros šo konfidencialitātes prasību un izmantos informāciju tikai likumīgiem biznesa nolūkiem.

  4. Interešu konflikts

    Sabiedrība izvairās no situācijām, kas rada vai šķietami rada interešu konfliktus. Sabiedrība veic visas nepieciešamās darbības, lai novērstu esošus vai potenciālus interešu konfliktus, it īpaši, Sabiedrības darbinieku un amatpersonu vidū. Sabiedrības darbinieki ziņo par jebkādiem potenciāliem interešu konfliktiem tiešajiem vadītājiem vai Sabiedrības valdei. Sabiedrības amatpersonas un darbinieki neizmanto savu amatu, lai gūtu personīgu labumu vai priekšrocību. Sabiedrība savas korporatīvās pārvaldības ietvaros izvairās veidot amatus vai attiecības, kas var radīt interešu konfliktus.

  5. Sociālā atbildība.

    Sabiedrība uzņemamas atbildību par savu darbību ietekmi uz iedzīvotājiem un vidi. Sabiedrība atbalsta un veicina ilgtspējīgu un videi draudzīgu uzņēmējdarbību. Sabiedrība ievēro cilvēktiesības, izvairoties no diskriminācijas un mobinga. Sabiedrība nodrošina drošu un veselīgu darba vidi.

  6. Darba tiesības.

    Sabiedrība ievēro darba tiesiskās attiecības regulējošos tiesību aktus un nodrošina godīgus un atbilstošus darba apstākļus visiem Sabiedrības darbiniekiem. Sabiedrība nodrošina vienlīdzīgu piekļuvi darba iespējām, nepārkāpjot nekādas diskriminācijas aizliegumus. Sabiedrība nepieļauj nepamatotu vai nelikumīgu diskrimināciju. Sabiedrība aktīvi iesaistās šādu situāciju novēršanā un prevencijā.

  7. Reklāmas prakse.

    Sabiedrība ievēro precīzu un godīgu informācijas sniegšanas praksi attiecībā uz Sabiedrības izplatītajiem produktiem. Sabiedrība nepieļauj negodīgu un maldinošu komercpraksi, kas var radīt nepareizu vai maldinošu izpratni par Sabiedrības izplatīto produktu īpašībām. Sabiedrība nodrošina, ka informācija, kas tiek sniegta Sabiedrības klientiem, ir precīza, atbilstoša un viegli saprotama.

  8. Korporatīvā sociālā atbildība.

    Sabiedrība atbalsta un veicina aktīvu līdzdalību sociāli atbildīgās labdarības kampaņās. Sabiedrība veicina biznesa kultūru, kas balstīta uz ilgtspējīgu uzņēmējdarbību. Sabiedrība nodrošina, ka komercdarbība tiek veikta atbilstoši augstākajiem ētiskajiem standartiem. Sabiedrība veicina atklātību un godīgumu attiecībās ar Sabiedrības partneriem un sabiedrību kopumā.

  9. Personīgā integritāte.

    Sabiedrība uztur augstus personiskos integritātes standartus un nepieļauj jebkādu neētisku vai nelikumīgu rīcību, kas varētu kaitēt Sabiedrībai vai partneriem. Sabiedrība nodrošina, ka darbinieki un amatpersonas izturas cieņpilni un atbildīgi pret citiem un ievēro privātumu un konfidencialitātes prasības.

  10. Pienākums ievērot kodeksu.

    Sabiedrība uzrauga, vai tiek ievērotas kodeksa prasības. Sabiedrība ir gatava preventīvai rīcībai, ja tiek pārkāpti kādi no ētikas kodeksa pamatprincipiem. Sabiedrība ievieš mehānismus, kas nodrošina to, ka darbinieki un amatpersonas var ziņot par jebkādu nelikumīgu vai neētisku rīcību. Sabiedrība veic attiecīgus pasākumus, ja kāds no darbiniekiem vai amatpersonām pārkāpj kodeksu.

  11. Kodeksa pārskatīšana un uzlabošana.

    Sabiedrība regulāri pārskata un uzlabo ētikas kodeksu, lai nodrošinātu tā atbilstību pašreizējiem uzņēmējdarbības, juridiskajiem un ētiskajiem standartiem. Sabiedrība ņem vērā klientu, piegādātāju, darbinieku un amatpersonu atsauksmes un ieteikumus, lai uzlabotu Sabiedrības darbību un veicinātu atklātību un pārredzamību.

  12.  Sadarbība normatīvo aktu izstrādē.

    Sabiedrība sadarbojas ar valsts un pašvaldību iestādēm, nevalstiskajām organizācijām, tiesību aktu izstrādes un pilnveidošanas procesā. Sabiedrība sniedz viedokli par plānotājām tiesību aktu izmaiņām ar mērķi veicināt Sabiedrības komercdarbības nozares pieejamību un konkurētspēju. Sabiedrība pievērš uzmanību un aktīvi piedalās attiecīgās nozares iniciatīvās, lai veicinātu normatīvo aktu izmaiņas, kas atbilst Sabiedrības biznesa vērtībām un mērķiem.

  13. Starptautiskā darbība.

    Sabiedrība, veicot, starptautisko komercdarbību nodrošina, ka Sabiedrības darbība atbilst visiem attiecīgajiem starptautiskajiem normatīvajiem aktiem. Sabiedrība ciena citu valstu kultūru un vērtības. Sabiedrība vecina, lai partneri un piegādātāji ievēro starptautiskos un vietējos normatīvos aktus.

  14. Kodeksa pieejamība.

    Sabiedrība nodrošina, ka darbinieki, amatpersonas, klienti, piegādātāji ir iepazinušies ar Sabiedrības ētikas kodeksu un izprot Sabiedrības uzņēmējdarbības vērtības un prasības. Sabiedrība nodrošina, ka ētikas kodekss ir pieejams Sabiedrības interneta vietnē un tiek regulāri atjaunināts.

  15. Skaidrojumi.

    Sabiedrība iespēju robežās ir sniedz skaidrojumus par ētikas kodeksa darbību un tā ievērošanu. Sabiedrība ievieš mehānismus, kas ļauj partneriem sazināties ar Sabiedrību un saņemt atbildes uz  jautājumiem vai sūdzībām.

  16.  Kodeksa ilgtspēja.

    Ētikas kodekss ir izstrādāts, lai nodrošinātu Sabiedrības uzņēmējdarbības integritāti, ētiku un atbildību. Sabiedrība pievērš uzmanību visiem iespējamiem riskiem un iespēju robežās pielāgo savu darbību un procedūras. Sabiedrība aicina visus sadarbības partnerus ievērot un atbalstīt Sabiedrības ētikas kodeksu un kopīgās vērtības, lai nodrošinātu ilgtspējīgu un godīgu uzņēmējdarbību.